De onderscheidende kracht van LeadBot
Door de inzet van onze LeadBot ga jij nóg meer resultaat behalen met digital marketing.
Jouw websitebezoeker als uitgangspunt
Een bezoeker komt met een bepaalde zoekvraag of doel op de website. Daarbij blijkt uit onderzoek dat mensen meer en meer behoefte hebben aan interactie, terwijl organisaties steeds minder inzetten op persoonlijk contact. En dat is zonde, want met de juiste tooling kan je interactie bieden, bezoekers omzetten tot leads en die intern efficiënt doorzetten.
Meer rendement en efficiëntie
LeadBot zorgt ervoor dat je veel meer uit de website kan halen. Vanuit het gebruiksgemak van de bezoeker, maar óók op het gebied van digital marketing. Zo zijn er interactiemogelijkheden voor de bezoeker waardoor een websitebezoeker op een prettige manier wordt omgezet in een lead. Maar er is meer. LeadBot zorgt voor overzicht in al die leads en stuurt ze direct door naar de juiste afdeling. Zo sluit marketing aan bij de andere afdelingen. Dit zorgt voor efficiëntie, overzicht en structuur.
Het opvolgen van leads
Door het trechtermodel van LeadBot komen de leads direct bij de juiste contactpersoon en de juiste afdeling terecht. Zo belandt een warme lead bij sales, een servicevraag bij klantenservice en een sollicitatie bij HR. Waarom wij dit zo belangrijk vinden? In praktijk zien we vaak terug dat een marketeer ervoor zorgt dat websitebezoekers converteren tot een lead. Doel voor de marketeer bereikt, klus geklaard. Dat blijkt in praktijk anders te zijn.
De verschillende soorten leads komen dan vaak op het bordje van de marketeer terecht. En dat werkt inefficiënt. Want waarom zou een marketeer een sales- of administratievraagstuk oplossen of handmatig doorsturen? Precies, die vragen moeten direct ingeschoten worden bij de juiste afdeling. En daar zorg je ook voor met LeadBot.
Vaarwel volle mailbox
Dit betekent dat je afscheid kan nemen van een volle mailbox. Want hoe goed jouw website ook in elkaar zit, mensen hebben altijd vragen. Die vragen komen veelal binnen in algemene info-mailboxen en worden vervolgens handmatig doorgezet naar de juiste mensen intern. En tussen die vragen kan ook zomaar een heel belangrijke lead verborgen zitten.
Door het implementeren van LeadBot zorg je ervoor dat de vragen direct bij de juiste afdeling komen mét de juiste informatie. Zo kan je bij een servicevraag direct een ordernummer vragen, bij een sollicitatie vragen om welke functie het gaat en bij een saleslead vragen om welk vraagstuk het gaat. Direct de juiste informatie, op de juiste afdeling dus.
Het installeren van LeadBot
Installeer op je site
LeadBot installeer je eenvoudig via Google Tag Manager
Instellen
Na installatie kan je aan de slag met standaard templates of strategische boomdiagrammen
Ontvang meer leads
Je koppelt vervolgens de juiste afdelingen binnen de tool en je kan live
Dit betekent LeadBot voor jou:
Zet websitebezoekers om tot leads
Een hogere ROI op digital marketing
Razendsnelle laadtijd
Van standaard templates tot strategische boomstructuren
Fijne beleving voor websitebezoekers
Resultaat koppelen aan Looker Studio
Meer resultaat uit jouw website
Te koppelen met Google Analytics 4
Dit is de investering
We hebben bewust gekozen voor een scherpe prijs tegenover een hoge kwaliteit. De rekensom is daardoor voor veel organisaties snel gemaakt. Wij vroegen een deel van onze klanten naar hun ROI. En wat blijkt, die is in alle gevallen buitengewoon hoog.