Hoe wij de pageviews berekenen
Wij krijgen vanuit partners en eindklanten vaak de vraag hoe wij onze pageviews berekenen en vervolgens de staffel bepalen. In deze blog leggen wij je uit hoe wij dit doen.
Om gelijk met de deur in huis te vallen: Onze pageviews vallen in veel gevallen hoger uit dan de pageviews in Google Analytics. Dit komt doordat wij een pageview meten, zodra de bot wordt ingeladen op een pagina. Ook als dus alleen het icoon getoond wordt, en de bot niet automatisch opent. Wij berekenen de staffel op basis van het aantal views tijdens de proefperiode van 30 dagen. Deze staffel zetten wij vervolgens een jaar gegarandeerd voor je vast, zodat je gedurende het jaar niet voor verrassingen komt te staan.
Hoe kan het dat er een verschil zit in het aantal views met Google Analytics?
Het verschil met Google Analytics wordt verklaard doordat wij anders tracken. Zo houdt Google Analytics rekening met het herladen van pagina's en bots die de site crawlen. Ook wordt LeadBot ingeladen als de websitebezoeker een AdBlocker heeft, terwijl diezelfde AdBlockers vaak Google Analytics wel blokkeren.
Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Je kunt je vraag mailen naar partners@leadbot.nl en wij komen snel bij je terug.