Het nieuwe LeadBot dashboard is live!
Vanaf nu kun je de resultaten van LeadBot nog makkelijker inzien. In de LeadBot omgeving hebben we namelijk een nieuw dashboard toegevoegd! Zo heb jij alle data overzichtelijk op één plek. En je hoeft de LeadBot niet meer meetbaar te maken in GTM om resultaten in te zien. Lees je mee?
📊 Een nieuw dashboard? Tell me more!
Wanneer je inlogt in jouw eigen LeadBot omgeving vind je onder ‘Account’ in het linkermenu een extra item ‘Dashboard’. En je raadt het al, hier klik je op om bij het nieuwe dashboard te komen. Met de periodekiezer rechtsboven selecteer je de gewenste periode waarvan je data wilt inzien.
Vergeet niet linksboven de juiste website te selecteren waarvan je resultaten wilt zien. In het dashboard zie je in één oogopslag alle belangrijke LeadBot resultaten.
❗️Let op: de LeadBot resultaten wordt gemeten vanaf 4 december 2024. Voor deze datum is er dus geen data beschikbaar.
📈 Wat wordt er nu gemeten?
Het dashboard is onderverdeeld in acht onderdelen. Het totale aantal interacties wordt gemeten in het eerste blok en in de grafiek. Daaronder worden deze interacties per dag van de week getoond in een staafdiagram. Daarna zijn deze interacties uitgesplitst in de vijf manieren van interactie binnen LeadBot:
- Button kliks: totaal aantal klikken op de verschillende knoppen.
- WhatsApp berichten: het aantal verstuurde WhatsApp berichten.
- Formulier verstuurd: het totaal aantal verstuurde formulieren.
- Terugbelverzoek: het aantal verzoeken om terug te worden gebeld.
- Mail verzoeken: het aantal verzoeken om terug te worden gemaild.
Als laatste worden alle LeadBot conversies met een Google Analytics label uitgesplitst. Dit is een aanvulling op de bovengenoemde standaard data. Wat dit precies inhoudt lees je hieronder.
🏷️ Je data goed labelen
Wil je specifieke knoppen, formulieren of contactmogelijkheden ook meetbaar maken? Dit werkt hetzelfde als voorheen. Dit doe je door deze binnen de LeadBot omgeving te 'labelen'. Volg deze stappen:
- Open de Instellingen van de LeadBot.
- Vul de GTM Container ID in. Wanneer je dit doet, zullen er binnen de LeadBot extra velden tevoorschijn komen.
- Vul de Google Analytics labels in van de knoppen, formulieren of contactmogelijkheden waar je de data van wilt meten.
Meer informatie over de Google Analytics labels lees je hier 👇
Dus, nu heb je alle data overzichtelijk op één plek! Heb je nog vragen? Neem dan contact op met partners@leadbot.nl of via de LeadBot op onze website.