Hoe wij de pageviews berekenen
Wij krijgen vanuit partners en eindklanten vaak de vraag hoe wij onze pageviews berekenen en vervolgens de staffel bepalen. In deze blog leggen wij je uit hoe wij dit doen.
Om gelijk met de deur in huis te vallen: Onze pageviews vallen bijna altijd hoger uit dan de pageviews in Google Analytics. Dit komt doordat wij een pageview meten, zodra de bot wordt geladen op een pagina. Ook als deze niet automatisch opent. Wij berekenen de staffel op basis van het aantal views van de afgelopen week maal factor 4,33. Deze staffel zetten wij vervolgens een jaar gegarandeerd voor je vast, zodat je gedurende het jaar niet voor verrassingen komt te staan.
Hoe kan het dat er een verschil zit in het aantal views met Google Analytics?
Het verschil met Google Analytics wordt verklaard doordat wij een stuk minder geavanceerd tracken. Zo houdt Google Analytics rekening met het herladen van pagina's en bots die de site crawlen etc. Ook meten wij door een Adblocker heen, wat Google Analytics vaak niet kan.
- Google Analytics houdt rekening met het herladen van pagina's en bots die de site crawlen.
- Google Analytics kan vaak geen metingen uitvoeren door een Adblocker heen.
- Ons tracking is minder geavanceerd dan Google Analytics.
Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen? Je kunt je vraag mailen naar partners@leadbot.nl en wij komen snel bij je terug.