Forse stijging in afspraken voor Hendriksen Slaapspecialist

mockuuups-iphone-mockup-in-a-users-hands
leadbot-marijke
Marijke van den Berg
4 min read 2 dec 2024 Leadgeneratie Klantbeleving

Hendriksen Slaapspecialist is dé plek waar regio Dordrecht sinds 1935 terecht kan voor een uitgebreide collectie aan bedden, matrassen en slaapaccessoires. Met een sterke focus op kwaliteit en persoonlijk advies zorgen zij voor de beste nachtrust voor hun klanten. In de showroom kunnen bezoekers een ‘Sleepimage’ slaapmeting doen en meer dan 50 bedden zelf uittesten. Daarbij wilde Hendriksen hun persoonlijke service en klantbeleving ook online bieden. Met de inzet van LeadBot is dat nu gelukt!

Vraagstuk en aanpak binnen de slaapbranche

Goede persoonlijke service kan online weleens uitdaging zijn. Zeker in de slaapbranche, waar maatwerk en deskundig advies cruciaal zijn. Klanten willen online net zo persoonlijk geholpen worden als in de showroom. Daarom koos Hendriksen voor LeadBot. Met LeadBot bieden ze niet alleen online slaapadvies aan, maar moedigen ze ook aan om een afspraak te maken in de winkel. Zo kunnen klanten het comfort van de producten zelf ervaren en direct deskundig advies krijgen.

"Met de inzet van LeadBot zien we een positieve groei in het aantal afspraakaanvragen. Ook kunnen we een groot deel van onze klanten online al adviseren. Dit is echt een verbetering in ons proces, doordat klanten al beter weten wat ze zoeken wanneer ze bij ons in de winkel komen."

Leo-819x1024
Leo HendriksenEigenaar Hendriksen Slaapspecialist

Inzet van LeadBot

Eigenaar Leo Hendriksen verwelkomt de bezoeker met een persoonlijke groet via de LeadBot op hun website. In totaal staan er drie verschillende LeadBots op de website, die specifiek zijn aangepast aan de inhoud van de pagina’s waarop ze verschijnen.

De LeadBot op de homepage stimuleert bezoekers om gemakkelijk contact op te nemen, een afspraak te maken of online slaapadvies aan te vragen. Op specifieke pagina's ligt de focus van LeadBot enkel op het maken van afspraken en het beantwoorden van vragen. Op de ‘Uitverkoop’ pagina beantwoordt LeadBot bijvoorbeeld direct veelgestelde vragen over de looptijd, kortingen en het assortiment. Dit verbetert de klantbeleving en verlaagt de bouncerate.

De LeadBots

Op de homepage begroet makelaar Leo Hendriksen de websitebezoekers persoonlijk via de LeadBot. Daarnaast staan er op de website nog een aantal anders bots.

LeadBot op de homepage

LeadBot op diverse andere pagina's

LeadBot op de uitverkoop pagina

Resultaten

De inzet van LeadBot tijdens de proefperiode van 30 dagen leverde goede resultaten op:

  • Persoonlijke online klantbeleving: met de inzet van LeadBot heeft Hendriksen de online klantbeleving naar een hoger niveau getild.
  • Toename in verkeer naar de afsprakenpagina: er kwamen 89% meer bezoekers naar de ‘Afspraken maken’ pagina in vergelijking met de vier maanden ervoor.
  • Stijging in afspraakaanvragen: het aantal ingevulde afspraakformulieren steeg met 120% ten opzichte van het gemiddelde van de vier maanden ervoor.

0%

meer ingevulde afspraakformulieren

0%

meer bezoekers naar de ‘Afspraken maken’ pagina

Belangrijkste learning

Niet alleen de online klantbeleving is verbeterd, maar er zijn ook meer klanten naar de fysieke winkel gekomen voor een afspraak. Deze aanpak zorgt voor een perfecte mix van online en offline klantcontact. Hendriksen zorgt hiermee voor een vloeiende overgang van de persoonlijke online ervaring naar hun hoogwaardige service in de showroom.

Ook je online klantbeleving verbeteren? Meld je hier aan en start jouw 30 dagen gratis proefperiode.

leadbot-marijke
Marijke van den Berg Partner Manager